MAGASINET

Første gang vi nævnte til andre at vi ville lave vores eget magasin, mødte vi en del skepsis; “Det kan man da ikke bare”… Vi gjorde det alligevel.
(Læs om, hvordan vi kom på at lave vores eget magasin i Kreativ Livsstil Magasin nr. 1)

For os handlede det nemlig ikke om en økonomisk profit, men en drøm om at dele og inspirere på en måde, som vi selv elsker at blive fyldt op på – gennem det skriftlige og ikke mindst det visuelle. Da vi startede, var vi ikke i tvivl om at det skulle være i fysisk form fordi vi selv ofte købte magasiner til selvforkælelsestimerne. Det tredje magasin udkom dog kun i online format i første omgang efter overvejelser om fremtid, økonomi og bæredygtighed… men med det fjerde magasin kom vi igen tilbage til den oprindelige plan med det fysiske magasin. Simpelthen fordi det gav mening for os på så mange måder. Vi har i det fjerde magasin fokus på bæredygtighed, derfor var det vigtigt for os at udgivelserne både kunne være svane- og fsc-mærket, samt at få et lille oplæg selvom det blev dyrere pr. magasin. Vi ville ikke bruge unødvendigt mange ressourcer og ende op med en masse magasiner, som muligvis aldrig kom videre. Derudover handler bæredygtighed i stor grad om den mentale bæredygtighed for os og der er bare noget helt specielt ved, at sidde med de fysiske sider i hånden og have muligheden for at lægge alle de digitale forstyrrelser væk mens man fordyber sig. En fordybelse der efterhånden kan være svær at få skabt sig.

Vores håb med alle magasinerne er at vores læsere/seere kan mærke den energi og kærlighed vi lægger i dem, samt værdsætte hvor forskellige de er, fordi de er lavet ud fra den inspiration, der kommer til os og derfor altid former sig undervejs. Vi lærer med hvert magasin. I starten troede vi, at vi skulle have faste udgivelses måneder, men det er blevet tydeligt for os undervejs, at det ikke er tiden der er vigtig. Det er derimod at indholdet er autentisk, føles rigtigt og så stræber vi efter at gøre det tidsløst, så man vil kunne finde det frem efter lang tid og stadig finde inspiration.

Alle magasinerne tager selvfølgelig udgangspunkt i en “kreativ livsstil”, hvad end det er i form af at skabe noget kreativt i fysisk form eller at skabe den livsstil man ønsker at leve.